Az Alfa Romeo nagyon pozitív eredménnyel zárta az év első felét és folytatja folyamatos növekedést, amely a szilárd stratégiai terméktervre és a legmagasabb minőségi szabványok elérésére irányuló szigorúságra épül.

 

Az európai piacra való állandó figyelem mellett a márka stratégiája a globális jelenlétének megszilárdítása. Az Alfa Romeo hivatalosan is megjelent Szaúd-Arábiában, Martinique szigetén, Szingapúrban, Hongkongban és megerősítette jelenlétét a Tonale Dubajban, Marokkóban és Japánban való elindításával. A márka által kitűzött célok egyértelműen ambiciózusak.

Globálisan 2023-ban a márka regisztrációi 39 százalékkal, illetve a vizsgált negyedévben 10 százalékkal nőttek, az erőteljes európai növekedést pedig az előző évhez képest 66 százalékkal, a harmadik negyedévben pedig 15 százalékkal sikerült tovább emelni. A régió rendkívüli teljesítményének motorja Olaszország (+95,3 százalék év eleje óta; +36,5 százalék a harmadik negyedévben), Németország (83,7 százalék év eleje óta; 37,9 százalék a harmadik negyedévben), Belgium (82,0 százalékos az év eddig; 59,4 százalék a harmadik negyedévben) és Franciaország (72,3 százalék év óta; 7,7 százalék a harmadik negyedévben).

A közel-keleti és afrikai régió 128 százalékos növekedést könyvelhetett el az éves összértékhez képest és megerősítette rekordnövekedési trendjét, amely csak a harmadik negyedévben 66 százalékos növekedést mutatott. A régió jelenleg biztos az olasz márka számára, amely 2022-től folyamatosan növekszik. Konkrétan Törökország világelsővé vált a volumennövekedést tekintve a gyártónál, hisz itt éves szinten hatszorosára nőtt az eladások száma. A rendkívül pozitív trend ebben a negyedévben is hozza a számokat, mégpedig 160 százalékos növekedéssel. A márka régióbeli jelenlétének erősítése érdekében a teljes Alfa Romeo kínálat (Giulia, Stelvio és Tonale) Dubajban is elindult, az új Giulia és az új Stelvio pedig Marokkóban is debütált.

Ázsiában az Alfa Romeo tovább erősítette jelenlétét. 2022 harmadik negyedévéhez képest 27 százalékos növekedéssel az India-Ázsia-csendes-óceáni térség kulcsfontosságú stratégiai terület lett. A márka fókuszának bizonyítékaként egy új hivatalos zászlóshajó üzletet avattak Szingapúrban a márka hongkongi debütálása után. Továbbá Kínában és Japánban az új Giulia és az új Stelvio megjelenése után sorra került a Tonale is, végre megnyíltak a rendelési lehetőségek a márka rajongói előtt.

A Tonale az Egyesült Államokban is debütált. Elmondhatjuk, az olasz márka kész megerősíteni magát a megújult kínálattal az igen nagy potenciállal rendelkező kontinensen: szeptemberben tisztességes, éves szinten 7 százalékos növekedést regisztráltak Amerikában. Végül érdemes megemlíteni az Alfa Romeo visszatérését Martinique-ra is, ahol egy új márka-bemutatótermet nyitottak meg.