A két vállalat, a Stellantis és a kínai CATL akkumulátorgyártó 2023 novemberében egyetértési megállapodást írt alá, amelyben megállapodtak, hogy a CATL lítium-vas-foszfát akkumulátorcellákat és -modulokat szállít a Stellantis számára. Bár a projekt pontos részleteit nem hozták nyilvánosságra, az autóipari csoport és a CATL közölte, hogy egy olyan közös vállalkozáson is dolgoznak, amelyben mindkét vállalat egyenlő arányban fog részt venni.

 

Maxime Picat, a Stellantis globális beszerzésért és ellátási láncért felelős vezetője kijelentette, hogy a két vállalatnak még néhány hónapra van szüksége ahhoz, hogy a közös vállalkozás részleteinek kidolgozását befejezzék. Picat azt is jelezte, hogy körülbelül három évbe telik, mire az új európai akkumulátorgyár működésbe lép, onnantól datálva, hogy a Stellantis és a CATL véglegesíti az együttműködésük részleteit.

Az autógyártó már bejelentette, hogy Franciaországban, Németországban és Olaszországban is akkumulátorgyárakat épít az elektromos járműveihez. Erős spekulációk szerint a Stellantis Spanyolországban is létrehozhat egy elektromos járművek akkumulátorainak gyártására szolgáló üzemet, mivel Madridban, Vigóban és Zaragozában már vannak működő gyárai, telephelyei.

Mindezt az is alátámasztja, hogy a Stellantis úgy tervezi, hogy a vigói és zaragozai létesítményeiben elektromos járműveket fog gyártani az STLA platform segítségével.