Az Alfa Romeo a következő években számos modellel gazdagítja kínálatát. Az eddigiek alapján a fő kínálat, amelyhez csatlakoznak majd a limitált szériás szuperautók – amelyek közül elsőként az új 33 Stradale érkezett meg -, akár 7 autóból is állhat. Ezt azzal a céllal, hogy a Stellantis-csoport kívánsága szerint globális prémiummárkává váljon az olasz gyártó.
A hét Alfa Romeo modellből kettő-kettő a C, D és E, egy pedig a B szegmensbe kerülne. Ez utóbbi képviselné a márka jövőbeli belépőszinjét és a jövő évben bemutatásra kerülő B-SUV lesz az első modellje. Ennek a modellnek még nincs neve, bár már nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy megtudjuk, mi lesz a neve. Tudjuk, hogy ez a név tökéletes összhangban lesz a Biscione történelmével és hagyományaival, valamint mindazzal, amit az olasz márka eddig is képviselt. Ennek a jövőre debütáló modellnek az lesz a feladata, hogy 30 ezer euró körüli indulóárral új ügyfeleket vonzzon. A cél mindenekelőtt a nők és a fiatalok megnyerése lesz.
A C szegmensben az Alfa Romeo a Tonale SUV-ra összpontosít, amely a jövőben a második generációjával egy teljesen elektromos változatot is kaphat. Ez az autó mellé egy második jármű is beépíthető, de csak Európában. Itt elsősorban az új Alfettára gondolunk, amiről már néhány hónapja beszélnek. Pontosabban, amióta a Biscione első számú embere, Jean-Philippe Imparato bevallotta, hogy a jövőben gondolkodik benne, de csak és kizárólag a mi kontinensünkön. Ennek az az oka, hogy a C-szegmensű szedánoknak már csak a mi térségünkben van piaca. Ez azonban nem egy normál szedán lenne, hanem egy kifejezetten aerodinamikus, rövid hátsójú, kupé szedán.
A D szegmensben a jövőben két autó áll majd az Alfa Romeo rendelkezésére. Mégpedig a Giulia és a Stelvio második generációja. Az új autók 2025-ben és 2026-ban kerülnek bemutatásra és csak elektromosak lesznek. A két autó az STLA Large platformra épül majd és szinte biztos, hogy továbbra is Cassinóban gyártják majd.
Az Alfa Romeo sorozat utolsó két autója az E szegmensbe kerül és alapvető szerepe lesz abban, hogy a milánói márka globális prémiummárkává váljon. Az első, amely 2027-ben érkezik, egy új zászlóshajó lesz. Nyilvánvalóan egy 4 ajtós elektromos kupé szedán lesz, csúcsteljesítménnyel. A Quadrifoglio változat több mint ezer lóerővel és több mint 800 km-es hatótávval rendelkezhet, szupergyors, 20-ról 80 százalékra való feltöltéssel mindössze 18 perc alatt. Ezt az autót nevezhetjük egyelőre GTV-nek és részben az SZ ihleti majd.
A márka második és egyben utolsó jövőbeli csúcsmodellje E-szegmensben várhatóan egy E-SUV lesz. Legalábbis az Egyesült Államokból érkező pletykák szerint. Ez egy nagyméretű, körülbelül 5 méter hosszú SUV lesz, amelyet talán háromüléses változatban is gyártanak majd, az amerikaiak számára oly kedves formában. Ez az autó pontosan őket célozza meg azzal a céllal, hogy a Biscionét olyan márkává alakítsák, amely képes felvenni a versenyt a német gyártókkal Észak-Amerikában.
Kövess minket!