A következő években nagy változások várhatók a három fő olasz autógyártó kínálatában. Mindhárom egy új korszak kezdetére készül hosszú történelmében, amely remélhetőleg tele lesz elégedettséggel.

 

A 2024-es év az Ypsilon új generációjának februári debütálásával kezdődik, amely több éves kihagyás után visszahozza a márkát Európába. Az autó stílusában nagyon eltérő lesz a jelenlegihez képest és nagyobb méretű lesz. 4 méterről beszélünk. Ez lesz az első Lancia autó, amely elektromos változatot is tartalmaz a kínálatában.

Az új év a jövőbeli Alfa Romeo B-SUV debütálásával folytatódik, amely áprilisban érkezik, és amelynek nevét hamarosan nyilvánosságra hozzák. Erről az autóról úgy tudjuk, hogy ez lesz a Biscione kínálatának új belépőszintje 30 ezer euró alatti áron és lesz a kínálatban egy 156 lóerős elektromos változat is. A nagy teljesítményű, 240 lóerős változat érkezése egy későbbi időpontban valószínű. Szintén 2024 közepe táján debütál az új Fiat Panda, amely egy 4 méter hosszú crossover lesz. Várhatóan július 12-én debütál Smart Car platformon.

2025-ben debütál az elektromos Alfa Romeo Giulia új generációja az STLA Large platformon és a Lancia Ypsilon HF változata. Szintén 2025-ben érkezik a piacra az új Fiat Multipla, amely a Citroen C3 Aircross ikertestvére lesz. 2026 minden bizonnyal emlékezetes év lesz a Lancia jövőbeli zászlóshajója, az új Gamma érkezésével is, amelyet Melfiben a Stellantis gyárt majd az STLA Medium platformon. Ez az autó csak elektromos lesz. Szintén 2026-ban debütál a Stelvio új generációja is, amelyet Cassinóban gyártanak majd és csak elektromos lesz. A Fiat számára 2026 egy átmeneti év lehet, még akkor is, ha a meglepetések nem zárhatók ki.

2027-ben a Fiat 500 új generációján lesz a sor, amelyet szintén Mirafioriban gyártanak majd. Ami azonban az Alfa Romeót illeti, ez lesz az E szegmensbe való visszatérés éve egy nagy SUV-val, amelyet úgy terveztek, hogy jól teljesítsen az Egyesült Államokban. Ami a Lanciát illeti, a Lancia Gamma HF-es változata derülhet ki, amit nemrég Luca Napolitano vezérigazgató is megerősített. 2028-ban azonban sorra kerül a Lancia Delta régóta várt visszatérése, amely egy új generációval tér vissza a piacra, amely stílusában hű lesz híres őséhez. Ugyanebben az évben debütál az Alfa Romeo második E-szegmensű autója, amely egy nagy teljesítményű szedán kupé lesz. Nem zárhatunk ki néhány meglepetést a Fiattól, mint például az 500-as maxi változata.

Röviden: a következő években nagy változások várhatók a három fő olasz autógyártó kínálatában, akik a Lancia esetében egyre inkább az európai autópiac főszereplői szeretnének lenni, az Alfa Romeo és a Fiat esetében pedig a világban.