Jean-Phillippe Imparato nem akarja, hogy a Tonale legyen az egyetlen Alfa Romeo modell a kompakt szegmensben. Az Alfa Romeo vezérigazgatója ezzel az Alfetta visszatérésére utalt.
Az Alfa Romeo minden ferdehátú modelljét leállította a SUV-ok javára, de úgy tűnik, hogy ez a karosszériatípus az Alfetta névvel együtt visszatér a jövőben. Jean-Philippe Imparato, az olasz márka vezérigazgatója a közelmúltban beszélt a készülő modellről, amely a kompakt szegmensben versenyez majd, és teljesen elektromos hajtáslánccal rendelkezik majd.
A tervekről az olasz Quattroruote magazinnak adott interjú során derült fény. „Az Alfa Romeo C-szegmense nem csak a Tonale lesz. Amit csinálni szeretnék, az egy Alfetta.” – mondta Imparato. Betekintést nyújtott a jármű külső kialakításába is, és úgy jellemezte, mint egy kompakt modellt, amely „nagyon menő” megjelenésű lesz.
Az eredeti Alfa Romeo Alfetta, amelyet 1972 és 1987 között gyártottak, két különböző karosszériával készült: egy hagyományos négyajtós szedán, a „Berlina” és egy háromajtós kupé, amelyen „GT” és „GTV” jelvény volt látható. A sorok között olvasva azt sejtjük, hogy ez utóbbi ihletet ad majd az elektromos reinkarnációhoz, amely valószínűleg aerodinamikus sziluetttel és a praktikusság kedvéért öt ajtóval érkezik majd.
Az Alfa Romeo leállította a MiTo (2008-2018) és a Giulietta (2010-2021) gyártását, hogy a SUV-okra összpontosítson. Előbbit közvetve egy szubkompakt SUV váltja fel, míg utóbbit már a Tonale váltotta fel. Szerencsére a más karosszériatípust kedvelő alfisták számára az Alfetta a Giulietta megfelelő utódja lehet, lehetővé téve az olasz márka számára, hogy felvegye a versenyt más autógyártók ferdehátú modellpalettáival.
A hajtásláncokat tekintve az Alfetta teljesen elektromos lesz, az Alfa Romeo örökségéhez méltó sportos beállítással. Az Imparato nem tért ki a részletekre, de a legvalószínűbb forgatókönyv az lenne, ha az Alfetta megosztaná STLA-alapját a 2028-ra már jóváhagyott Lancia Delta elektromos verziójával.
Az Alfa Romeo vezérigazgatója elismerte, hogy az Alfetta „nagyon európai formula” és „kivétel a terméktervek alól”, amely amúgy nagyrészt a globális modellekre összpontosít. Mégis szeretné megvalósítani, feltéve, hogy a többi modell elegendő pénzt hoz majd és segítik a gyár megtelepedését több piacon is.
Az Alfa Romeo már döntött a következő néhány évre vonatkozó terméktervéről, amely minden évben új modell bevezetést tartalmazza. A 2028-2030 közötti időszakra vonatkozó konkrét terméktervről azonban Imparato szerint idén ősszel dönt még csak a cég. Ez a döntés magában foglalja az Alfetta-terv esetleges zöld lámpáját is. Ha jóváhagyják, az Alfetta legkorábban 2028-ban debütálna, egy évvel azután, hogy az Alfa Romeo beszünteti a belsőégésű motorok gyártását és csak elektromos autógyártóvá válik.
Kövess minket!