Megerősítés érkezett az Egyesült Államokból: a következő években érkezik egy nagyméretű Alfa Romeo E-SUV három üléssorral. Larry Dominique, az Alfa Romeo észak-amerikai alelnöke a News Weeknek nyilatkozva elárulta, hogy az autógyártónak komoly szándékai vannak az Egyesült Államokkal kapcsolatban.
A cél az, hogy végérvényesen betörjünk a világ legfontosabb prémium piacára. Ennek célja, hogy a Stellantis globális prémium márkája legyen. Dominque megerősítette, hogy a következő 6 évben 5 új modell érkezik. A News Week azt is közölte, hogy a történelmi milánói márka mérnökei is megerősítették, hogy a Biscione kínálatába tartozó új autók között a Tonale és a Stelvio után egy harmadik SUV-nak is lesz helye. Ez egy nagy SUV lesz három üléssorral, amelyet kifejezetten arra terveztek, hogy jól teljesítsen ezen a piacon.
Ez egyike kell legyen annak a két E-szegmens modellnek, amelyekről a jövőre nézve beszélnek. Elsőként egy kupés szedán érkezhet, amelyet 2027-ben láthatunk. A második pedig, amely 2028-ban érkezik, ez a fent említett E-SUV lesz, amely körülbelül 5 méter hosszú lesz. Egyelőre nem világos, hogy ezt a járművet Európában is értékesítik-e. Feltételezzük, hogy igen, bár nagy valószínűséggel különösen Észak-Amerikában lesz piaca. Nyilvánvalóan ez lesz a legfényűzőbb modell a Biscione kínálatában és impozáns méretei ellenére igyekeznek majd sportos dizájnt adni ennek a modellnek is.
Észak-Amerika Európa mellett az Alfa Romeo két fő piacának egyike. A Biscione másutt is értékesít járműveket, köztük Kínában és Latin-Amerikában is. „Észak-Amerika az eladások körülbelül felét vagy valamivel kevesebb, mint felét adja Európához képest. De ők (Európa) egy évvel előttünk járnak a Tonalével. ’22 közepén indították el a Tonalét. Mi most indítottuk el. Észak-Amerika tehát valószínűleg a globális üzlet 30%-át teszi ki és növekszik” – mondta Dominique.
A cég észak-amerikai stratégiája érthető módon megváltozott az elmúlt évtizedben. Az eredeti terv az volt, hogy a 2010-es években több járművel bővítik a márkát, de aztán a beruházás lelassult a Stellantisszel való egyesülés előtt. „Amikor 2021-ben megérkeztem, volt néhány kulcsfontosságú célom: nyereséget termelni, a minőségre és az ügyfelek elégedettségére összpontosítani, stabilitást építeni a márka köré, majd tervezni a jövőt. Az első két és fél évben körülbelül 26%-kal növeltük az átlagos tranzakciós árat” – mondta Dominique.
Ezenkívül az Alfa Romeo a J.D. Power értékesítési elégedettségi indexében az első helyre, az ügyfél-elégedettségi indexének utolsó helyéről pedig másfél év alatt a második helyre került. A prémium szegmensben a minőség tekintetében is az első helyen végzett.”
„És ez azért fontos, mert ha nem felel meg ezeknek az alapvető kritériumoknak, nem kerülhet be a prémium vásárlói szempontok listájára, függetlenül attól, hogy mennyire ismert. Ezekre az alapokra akartunk építeni és most a Tonale piacra lépésével, valamint a Stelvio és Giulia villamosítás felé tett erőfeszítéseinkkel valóban előremozdítjuk a márkát. Stabilak vagyunk, nyereségesek vagyunk, minőséget kínálunk.” – fejezte be Dominique.
Kövess minket!