2024 áprilisában az Alfa Romeo bemutatja történetének első “Sport Urban Vehicle”-jét. A jármű neve a korábbi várakozásokkal ellentében nem Brennero lesz, követve az eddigi híres olasz hágók-sorozatot. Az új Alfa Romeo neve Milano lesz és 100%-ban elektromos változatban is elérhető lesz.

 

A modell neve tisztelgés Milánó városa előtt, ahol az Alfa Romeo története 1910. június 24-én kezdődött. Az Alfa Romeo Milanóval a történelmi olasz márka visszatér a B szegmensbe, amely iránt a legnagyobb a kereslet jelenleg Európában. A márka első modellje, amely – mint írtuk – 100 százalékban elektromos (BEV) változatban is elérhető lesz, új vásárlókör előtt nyitja meg az Alfa Romeo világát.

Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo márka vezérigazgatója így nyilatkozott: „A 2024-ben piacra kerülő Alfa Romeo Milano egy olyan termékportfóliót tesz teljessé, amely nemcsak minden rajongónk vágyát elégíti ki, hanem szimbolikusan egyfajta újra köszöntése például azoknak az Alfistiknek is, akik jelenleg a Giulietta vagy a MiTo modelleket vezetik. és régóta várnak egy új Alfa Romeóra ebben a szegmensben, hogy hűek maradhassanak kedvenc márkájukhoz.”

„Az új Alfa Romeo Milano egyben üdvözli mindazokat, akik egyedülálló vezetési élményre és összetéveszthetetlen olasz dizájnra vágynak ebben a szegmensben. Ez az autó újabb mérföldkövet jelent a márka elektromosságra való átállásában. Továbbá a Tonale modellhez hasonlóan az Alfa Romeo Milanónak is az lesz a fontos feladata, hogy tovább erősítse az Alfa Romeo globális jelenlétét.”

 

 

Szinte semmi sem határozza meg jobban az autógyártó identitását, mint a márka logója. 1910-es alapítása óta az Alfa Romeo címer két Milánót ábrázoló szimbólumot is tartalmaz: A kereszt az észak-olaszországi Lombardia tartomány fővárosának történelmi jelképe, az olasz heraldikában „Biscione”-nak nevezett kígyó pedig a nemesi Visconti családot képviseli, amely fontos szerepet játszott a történelmi Milánóban. Több mint 60 éven át, 1910 és 1972 között a MILANO szó a logó része volt. 1918-ig az ALFA betűszó kísérte, amely az Anonima Lombarda Fabbrica Automobili cég eredeti nevét jelentette, egészen addig, amíg 1919-ben az ALFA-t az Alfa Romeo váltotta fel.

Milánó ma a modernitás, az innováció és a fenntarthatóság nemzetközi hotspotjaként mutatja be magát. A város kulcsfontosságú kulturális szerepet játszik a divatban, a dizájnban és a zenében. Az Alfa Romeo Milánót választotta szimbólumnak, hogy új, izgalmas és merész fejezetet nyisson történelmében. A Stelvio és Tonale modellnevekhez hasonlóan, amelyek az olasz Alpokban két hágóra utalnak, a Milano név is tisztelgés a márka gyökerei előtt. Az ambiciózus cél az Alfa Romeót mindig is megkülönböztető egyedi értékek terjesztése az egész világon.

Az Alfa Romeo 2023-as kereskedelmi sikere egy erős csapat elkötelezettségén alapul, amelynek fegyelme lehetővé tette a márka számára, hogy egy hosszú távú termékterv-stratégiát követhessen. Erről a tervről a Stellantis-csoport 2021-es megalapításakor döntöttek. Az Alfa Romeo 2021 második felében tért vissza a jövedelmezőséghez. Az alap a „From zero to zero” elnevezésű hosszú távú stratégia volt: egy olyan márkából, amely nulla villamosítású modellpalettából állt a kezdetekkor, teljesen villamosított márkává váljon 2027-re, nulla károsanyag-kibocsátás mellett.