Miután 2017-ben bemutatta első SUV-ját, a Stelviót, majd 2022-ben a kompaktabb Tonalét, csak idő kérdése volt, hogy az Alfa Romeo belépjen a rendkívül versenyképes és rendkívül népszerű kis SUV-k szegmensébe. Ebben pedig a versenyzője a vadonatúj Alfa Romeo Milano lesz: a robosztus Jeep Avenger és az elegáns Fiat 600 extravagáns testvérmodellje.

 

A Milano azonban több, mint az Alfa kis SUV-ja, ez lesz az olasz márka első próbálkozása egy mainstream elektromos autóval és egy a sok közül, ami még jönni fog. Az Alfa Romeo Milano világpremierje a tervek szerint 2024 áprilisában lesz, a bemutatóra (természetesen) Milánóban kerül sor, mielőtt az első példányok megérkeznek a szalonokba az év szeptemberében.

 

Hogyan fog kinézni az Alfa Romeo Milano?

Biztosak vagyunk benne, hogy az Alfa Romeo élvezné, ha a következő hónapokban izgatottan találgatnánk, hogyan fog kinézni az új Milano. A márka szerencsétlenségére 2023 szeptemberében kiszivárgott néhány kép a 4,2 méter hosszú olasz bébi SUV-ról az internetre, amelyeken bepillantást nyerhettünk a dizájnba.

 

Alfa Romeo Brennero kiszivárgott képek

 

A képek gyors tanulmányozása során nyilvánvaló Alfa stílusjegyeket fedezhetünk fel, köztük a híres scudetto hűtőrácsot és az ikonikus telefontárcsás felnik újragondolt formáját, valamint az erősen formázott motorháztetőt, a nagy tetőspoilert és a ferde hátsó szélvédőt. Az osztott LED-es fényszórók részei a nagyon agresszívnak tűnő orr-rész kialakításának, míg a hátsó vállvonal és a rövid túlnyúlások segítenek a kisautónak merész tartást kölcsönözni.

De miközben ezek az elemek megkülönböztetik a Milanót, azt is láthatjuk, hogy néhány külső alkatrész közös lesz a Fiat és a Jeep testvérautóival, mint például a tükörsapkák, a szélvédő és a hátsó ajtókilincsek, amelyek a C-oszlopba vannak behúzva, hogy tisztább megjelenést kölcsönözzenek az autónak.

 

Alfa Romeo Brennero kiszivárgott képek

 

A kiszivárgott belső képek egy digitális vezetői képernyőt mutatnak be, amely nem különbözik a többi Alfa-modellnél már használt technológiától, a központi kijelzőn megjelenő hasznos információkkal, valamint a márka által ismert “DNA” vezetési módok kiválasztásával.

 

Mit tudunk a Milano platformjáról, akkumulátorairól és hatótávolságáról?

A sportos karosszéria alatt a Milano ugyanazt a CMP/e-CMP platformot használja majd, mint az új Fiat 600 és a Jeep Avenger, valamint számos más kis SUV és szupermini a Stellantis paddockból, köztük a Vauxhall Corsa és a Peugeot 2008.

Az Auto Expressnek nyilatkozva az Alfa Romeo vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato elmondta, hogy bízik abban, hogy a CMP/e-CMP architektúra eléggé átalakítható ahhoz, hogy az Alfa vásárlói által elvárt lendületes menetdinamikát nyújtsa. “Látni fogják, hogy ez egy Alfa Romeo lesz” – mondta. “Az autó tervezésével ugyanezen szellemiség jegyében töltünk időt. És az autó vezethetősége, teljesítménye a Tonalén végzett hangolásunk alapján lesz meghatározva. Meggyőződésem, hogy ezen terméktípus mellett is megőrizhetjük egy Alfa vezethetőségét; ebben semmi kétségem sincs.”

A Milano ugyanazt az 54 kWh-s akkumulátort használja majd, mint az Avenger és a 600e, amely mindkét autóban körülbelül 400 kilométeres hatótávolságot biztosít, így hasonló eredményeket várhatunk az Alfától is. Eközben a töltési sebesség csúcsértéke 100 kW lesz, ami 80 százalékos feltöltést tesz lehetővé kevesebb mint fél óra alatt.

A bevezetéskor a Milano csak elektromos autóként lesz elérhető, később azonban mild-hibrid benzinmotorral is kínálják majd. A CMP platform egy tisztán benzinmotor és kézi sebességváltó kombinációt is képes befogadni, ami most az Avengerben is elérhető, de arról eddig még nem esett szó, hogy ez a Milanóban is megjelenik-e majd.

 

Milyen teljesítményt és vezetési élményt nyújt majd a Milano?

Imparato azt is elárulta, hogy a Milano EV első változata csak összkerékhajtással lesz kapható, nem pedig elsőkerékhajtással, mint ahogyan azt most az Avengerben vagy a 600e-ben kapjuk. Ez egy új funkció az e-CMP platformon. Az Alfa vezérigazgatója a Milano kétmotoros induló specifikációját “perfo”-ként, teljesítményként írja le. Ezért jelentősen gyorsabb 0-100 km/h időre számíthatunk, mint az Avengernél, amelynek 9,6 másodpercbe telik a referenciasprint teljesítése.

Arra a közvetlen kérdésre, hogy miben lesz más a Milano érzése, mint az Avengeré és a Fiat 600-asáé, Imparato így válaszolt: “A választ erre a Baloccóban található tesztpályán kapjuk meg. Ez az autó természetesen a [Stellantis] csoport platformstratégiáját követi. Örülök ennek, mert ez hasznot hoz nekem. De mindig egy kis Alfa Romeo-érzéssel. Amikor [a Stellantis csoport vezetője] Carlos Tavares megkérdezi tőlem, hogy mit szeretnék, hogy az Alfa miben legyen bajnok, mindig azt válaszolom: ‘Vezethetőség.’”

Valószínűleg valamikor a Milano kezdeti bevezetése után egy elsőkerék-hajtású változat is csatlakozik a kínálathoz. De úgy tűnik, Imparato nem zárta ki egy még gyorsabb Quadrifoglio változat lehetőségét sem. “Van egy bevezető változatunk a Milanóból” – mondta – “és utána a vásárlói visszajelzések alapján, az alapján, hogy mennyit hajlandóak fizetni, megnyitjuk a következő lépést az autó Quadrifoglio-kompatibilitásában. Először az elfogadottságot és a célár és a havi törlesztőrészletek szintjét akarjuk tesztelni”.

 

Mennyibe fog kerülni az Alfa Romeo Milano?

Míg Imparato szívesen beszélt arról, hogy a Milano az istállótársaihoz képest élesebb hangsúlyt fektet a kezelhetőségre és elmondta, hogy a vásárlók kezdetben a Veloce és a Special Edition felszereltségi szintek közül választhatnak majd, az árról szóló kérdésre szűkszavú maradt. “Ez az Alfa Romeo játszótere az árképzést illetően” – mondta.

Mivel az autót kétmotoros, négykerék-meghajtású hajtáslánccal fogják kínálni, várhatóan az Alfa Romeo Milano ára körülbelül 40 000 font alatt kezdődik majd, amikor végre piacra kerül. Összehasonlításképpen, a Jeep Avenger jelenlegi elsőkerék-meghajtású változata 35 700 fonttól indul, míg a Volvo EX30 – amelyet Imparato potenciális versenytársnak nevezett a Milanóval szemben – több mint 40 000 fontba kerül a legmagasabb kategóriájú kétmotoros változatban.

 

Még több elektromos Alfa Romeo érkezik

Az Alfa Romeo a következő években több autóhoz is felhasználja a Stellantis csoport egyedi, tisztán elektromos STLA platformtechnológiáját, azzal a céllal, hogy 2027-re kizárólag elektromos márkává váljon. Ezek között valószínűleg a Giulia limuzin és a Stelvio SUV utódai is szerepelnek majd, amelyek mindkét márkanevet és az Alfa reményei szerint a meglévő ügyfeleket is bevonják a BEV-korszakba.

Imparato elmondta: “Szeretjük a Giuliát és a Stelviót, és ezen a két autón kell dolgoznunk. Meg fogjuk csinálni.” Ez alátámasztja az Auto Expressnek adott korábbi interjúját, amelyben Imparato azt mondta: “A Giulia formája fantasztikus, ezt nem akarom elveszíteni. Az autó abszolút gyönyörű, szóval van jövője ennek az autótípusnak”.

Megismételte, hogy a cég akár néhány ikonikus névjegyét és karosszériaváltozatát is újra előveheti nulla emissziós formában, amint a modellpaletta, az eladások és a mérleg stabilizálódik az évek óta tartó alulfinanszírozottság után. Erre csak az évtized második felében kerülhet sor, jelezte.

“Soha nem adjuk fel az álmodozást” – mondta -, “így igen, vannak projektjeink az alfistik számára. De ez nem lesz olyasmi, amit el tudok majd adni az elnökömnek [Carlos Tavares], vagy aminek az érvényesítéséről meg tudom majd győzni, mielőtt nem biztosítottam volna az Alfa Romeo ma pozitívnak mondható jövedelmezőségét. A piros számoktól már eljutottunk a fekete számokig, de nem akarunk visszamenni, soha többé. Soha többé nem fogunk pénzt veszíteni, nincs más lehetőség.”

“Olyan ajánlatokkal kell táplálnom az ügyfeleket, az Alfa Romeo hálózatát a rövid távú időszakban, amelyek az európai piac és a szén-dioxid-semlegességre való átállás középpontjában állnak. Számomra ez egzisztenciális kérdés; nem választás kérdése.”

Az Alfa Romeo egy nagy elektromos szedánt is piacra dob, amely a Giulia EV fölé kerül, és a BMW i5 és az Audi A6 e-tron vetélytársa lesz, míg a hamarosan megjelenő nagy elektromos SUV a BMW iX és az Audi Q8 e-tron ellenfeleinek próbál majd komoly kihívásokat jelenteni.