Az Alfa Romeo 2013-ban mutatta be a 4C-t, egy kétüléses, középmotoros sportautót. A kupé verzióját 2019-ig, míg a nyitott tetős változatát, azaz a spidert 2020-ig gyártották. A modell 10. évfordulójára Alessandro Maccolini, a márka formatervezője három különleges digitális tervet készített, melyek közül a rajongók dönthetnek, hogy melyik valósuljon meg.
Alessandro Maccolini nem újkeletű szereplő az Alfa Romeo háza táján, hiszen már közel 26 éve dolgozik a cégnél. Ő állt a 4C, de a 2010-es Giulietta és a 2017-es Giulia dizájnja mögött is. Jelenleg a márka formatervezési osztályának vezetője.
A tervek három különböző szín- és felnivariációval készültek. A 4C Tributo vörös kivitelével az Alfa Romeo múltját idézi, a képeken pedig megmutatják a modell formai elődjét, a 33 Stradalét is.
A 4C Corsa matt ezüst színével a motorsport világát eleveníti fel, míg a 4C Leggenda pasztellkék fényezésével és fehér felnijeivel a márka aranykorát hivatott felidézni.
A győztes tervezetből készült autót gyűjtői darabként fogják értékesíteni egy zárt aukció keretében, de a részleteket egyelőre nem közölték.
Az Alfa Romeo 4C már a 2010-es évek közepére egy igazi ritkaságnak számított. Bár sokan bírálták, például a hiányzó szervokormány és a Porsche Caymanhoz képest alacsonyabb kényelmi szint miatt, mára az autó valóságos kultusztermékké vált. Az európai piacon jelenleg 25 millió forint alatt szinte nem is találni eladó példányt. Az úgynevezett “instant klasszikusok” kategóriájába tartozik, vagyis egy olyan autóról van szó, amelyről már gyártása kezdetén is tudni lehetett, hogy még évtizedekig fogja izgalomban tartani az autós és gyűjtői világot.
A 4C súlya csupán 895 kilogramm, amelynek köszönhetően minden lóerőnek csak körülbelül 4 kilogrammot kell megmozgatnia. A gépjármű utastere szénszálas és mindössze 65 kilogrammot nyom, így 0-ról 100-ra való gyorsulása mindössze 4,5 másodperc. A 1750 köbcentiméteres, turbófeltöltős négyhengeres motor 240 lóerős és 350 Nm nyomatékot képes leadni. A motort a hátsó kerekek előtt helyezték el és egy duplakuplungos TCT szekvenciális váltó továbbítja az erőt. A vezetési élmény közvetlen és dinamikus, mintha csak egy gokartot vezetnénk.
Kövess minket!